1 października 2018

Włoskie filmy na jesienno - zimowe wieczory. Część 2

Wakacje za nami. Nadchodzi jesień.
Długie jesienne wieczory to idealny czas na kino. Gruby koc, herbata i film – czy jest lepszy sposób na relaks po ciężkim dniu?
Macie już wybrane filmy na jesień? Jeśli nie, to służę pomocą.
Zapraszam na drugi odcinek z cyklu włoskie filmy na jesienne — zimowe wieczory.
Pierwsza część cieszyła się niezwykłą popularnością, postanowiłam Wam zaproponować kilkanaście nowych filmów.
Są nim filmy, które cieszyły się ostatnio dużą popularnością we Włoszech.
W moim zestawieniu znalazły się komedie, dramaty, filmy sensacyjne, a nawet kryminały.
Jakie są zatem najlepsze filmy włoskie na jesień?

1.THE PLACE



The Place - psychologiczny thriller autorstwa Paolo Genovese.
Tajemniczy mężczyzna codziennie siedzi przy tym samym stoliku w tej samej restauracji. Przed nim wielki notes. To właśnie ten notes kryje tajemnice bohatera, granego przez Valerio Mastandrea.
Film czerpie inspirację z amerykańskiego serialu „The Booth at the End”, stworzonego przez Christophera Kubasika, opowiadającego o grupie zdesperowanych ludzi, którzy szukają pomocy u człowieka bez nazwiska, bez domu, bez snu.

2.OSTATNIE PROSECCO HRABIEGO ANCILLOTTO


Akcja filmu rozgrywa się wśród wzgórz Prosecco. Seria morderstw.
Jedynym podejrzany jest martwy człowiek: Hrabia Desiderio Ancillotto, wielki winiarz, który odebrał sobie życie, inscenizując nagłe i teatralne samobójstwo. Pozornie niemożliwe do rozwiązania morderstwo dla inspektora Stucky'ego.
W tle winnice, bitwa o obronę terytorium i bąbelki. Idealny kryminał na jesienny wieczór.
Zaraz po obejrzeniu filmu ma się ochotę pojechać w okolice Wenecji i napić się prosecco w otoczeniu winnic.
Film opowiada o konflikcie między chciwością a szacunkiem do ziemi.

3.MADE IN ITALY


Trzeci film w dorobku Ligabue inspirowany jest przez jego płytę pod tym samym tytułem, która ukazała się w zeszłym roku. Film opowiada o Riko, zwykłym, uczciwym obywatelu, który stara się pokonać problemy w pracy i życiu prywatnym. W filmie główną rolę grają Kasia Smutniak i Stefano Accorsi. 

4.ŻONA CZY MĄŻ?(WŁ.MARITO E MOGLIE)

Andrea utalentowany neurochirurg (Pierfrancesco Favino) i Sofia ambitna prezenterka telewizyjna (Kasia Smutniak) to małżeństwo w pełnym kryzysie, myślące o rozwodzie. 
W wyniku niewiarygodnego eksperymentu Andrea i Sofia zamieniają się ciałami. 
Od teraz muszą prowadzić życie swojej drugiej połówki. Dosłownie. Andrea to Sofia, a Sofia to Andrea. Nowa sytuacja sprawi, że nie tylko lepiej poznają szczegóły z codziennej egzystencji małżonka, ale będą mogli również inaczej spojrzeć na swój związek z innego punktu widzenia. 
Czy niespodziewana zamiana ról uratuje ich związek? A może zakochają się na nowo? 
Komedia, która opowiada o niesamowitej i zaskakującej podróży, jaką Sofia i Andrea będą zmuszeni przeżyć. Doświadczenie, które zmieni ich na zawsze, dzięki czemu na nowo odkryją poczucie wzajemnej empatii, uczucie niezbędne, aby prawdziwie kogoś pokochać.
Godano stworzył sympatyczną, lekką komedię z przesłaniem, której — mimo ogranej bazy fabularnej — udaje się parę razy zaskoczyć widza.

5.DOGMAN

Marcello, lubiany przez całe miasteczko psi fryzjer, jest zaangażowany w niebezpieczną relację z Simone, byłym brutalnym bokserem, który terroryzuje całą okolicę.
Aby potwierdzić swoją godność, Marcello poddaje się niespodziewanemu aktowi zemsty.
Człowiek-pies czy człowiek i pies?
Dla mnie jest to jeden z bardziej zapadających filmów w tym roku, przede wszystkim, dzięki genialnemu duetowi Marcello-Simone.
„Dogman” jest filmem, który będzie reprezentował włoskie kino w wyborze najlepszego filmu obcojęzycznego na 91. edycji Oscarów.

6.A CASA TUTTI BENE


Alba i Pietro są parą na emeryturze, która postanowiła przeprowadzić się na wyspę Ischia. 
Z okazji złotego wesela organizują obiad z dziećmi, wnukami i innymi członkami rodziny. 
Z powodu złej pogody nikt nie może opuścić wyspy i wszyscy są zmuszani do wspólnie spędzonego czasu, co nieuchronnie prowadzi do konfrontacji między różnymi członkami rodziny, czasem radosnej, czasem dramatycznej, czasem rozpalającej zazdrość, powodując, lęki, że problemy nigdy nie zostaną rozwiązane. Jednym słowem chaos.

7.LA MUSICA DEL SILENZIO

(po polsku prawdopodobnie Muzyka ciszy)
Amos Bardi rodzi się z pięknym głosem, ale jednocześnie cierpi na chorobę, która sprawia, że jest prawie ślepy. Choroba zmusza go do przejścia ciężkich operacji.
Amos zostaje oddzielony od swojej rodziny, zaczyna żyć w instytucie dla niewidomych i uczyć się brajla. Pewnego dnia kula, która uderza go w głowę, doprowadza go do całkowitej ślepoty. Mimo wszystko Amos się nie poddaje. Muzyka i śpiew staja się częścią jego życia.
Film inspirowany jest życiem i karierą Andrei Bocellego
.

8.WSZYSTKO CZEGO PRAGNIESZ (WŁ.TUTTO QUELLO CHE VUOI)



Alessandro, dwadzieścia dwa lata, jest nieświadomym i burzliwym Rzymianinem. Giorgio, osiemdziesiąt pięć, jest zapomnianym poetą. Obaj żyją blisko siebie, ale nigdy się nie spotkali, dopóki Alessandro nie jest zmuszony przyjąć pracę u Giorgio jako towarzysz jego popołudniowych spacerów. W miarę upływu czasu przez zagubiony umysł starego poety i jego wersetów stopniowo wyłaniają się wspomnienia dalekiej przeszłości: historia skarbu, które stopniowo intrygują Aleksandra i rozpalają chciwość jego przyjaciół, którzy myślą, że może znajdą jakiś łup. 
Ten film to opowieść o rodzinnym doświadczeniu reżysera Francesco Bruni, również scenarzysta tego filmu. Jego ojciec od kilku lat cierpi na chorobę Alzheimera.

9.DZIEWCZYNA WE MGLE (WŁ.LA RAGAZZA NELLA NEBBIA)

Dziewczyna we mgle to nowy thriller na podstawie bestsellerowej powieści autorstwa Donato Carrisi.
Pisarz nie tylko napisał scenariusz filmu, ale także stanął za kamerą.
Agent specjalny Vogel grany przez wspaniałego Toniego Servillo, zostaje wysłany do górskiego miasteczka, aby rozwiązać sprawę zaginięcia szesnastoletniej dziewczyny.
Czy to możliwe, żeby młoda dziewczyna po prostu rozpłynęła się we mgle? Co tak naprawdę się z nią stało? Detektyw Vogel zrobi wszystko, aby rozwiązać sprawę zniknięcia.

10.TAMTE DNI, TAMTE NOCE (WŁ.CHIAMAMI COL TUO NOME)

Nastolatek Elio spędza wakacje we Włoszech, czytając i grając na pianinie. Jego ojca, uniwersyteckiego profesora, odwiedza pracujący nad doktoratem stypendysta, Amerykanin Oliver. Elio musi oddać gościowi swój własny pokój, jest więc do niego początkowo uprzedzony, uważa go za uzurpatora i aroganta. Ten stosunek z czasem ulega zmianie, pojawia się fascynacja mężczyzną. 
Tamte dni, tamte noce to sensualna, transcendentna opowieść nagłego i intensywnego romansu między dorastającym chłopcem a gościem jego rodziców w letnim domu we Włoszech.
Interesujący, mądry i piękny film. Letnia aura unosi się w powietrzu, erotyczne napięcie można wyczuć na swojej skórze.

Co prawda akcja toczy się powoli, nieśpiesznie, leniwie - tak jak zresztą włoskie lato.
Oscar za najlepszy scenariusz adaptowany.

11.NEAPOL SPOWITY TAJEMNICĄ (WŁ.NAPOLI VELATA)

Özpetek ("Hamam - łaźnia turecka", "Mine vaganti. O miłości i makaronach") tym filmem pokazuje, że bliżej mu do kinowego artysty niż rzemieślnika dla mas.
Autentyczna i poruszająca wypowiedź o potędze miłosnego uniesienia, które plącze zmysły uniemożliwiając odróżnienie fikcji od rzeczywistości.
Nieśmiała, około czterdziestki Andriana pracuje jako patolożka.
W trakcie tajemniczego przedstawienia teatralnego, na które została zaproszona przez swoją ciotkę, poznaje przystojnego 30-latka Andreę (Alessandro Borghi). Spędza z nim noc.
Rano Andrea prosi Adrianę o spotkanie o szóstej wieczorem, w muzeum, na które jednak nie przychodzi. Następnego dnia na stole służącym do sekcji zwłok Adriana znajduje zmasakrowanego trupa młodego mężczyzny. Rozpoznaje w nim Andreę.


12.NIEPORADNE MIŁOŚCI (WŁ.AMORI CHE NON SANNO STARE AL MONDO)


Claudia i Flavio byli w sobie bardzo zakochani. Teraz, kiedy się rozstali, ich świat kieruje się w nieokreślonym kierunku. Koniec relacji okazał się traumatyczny dla romantycznej Claudii, która nie umie zapomnieć o tym, co ich łączyło. Natomiast dla Flavia nowy rozdział jest koniecznością, naglącą potrzebą podsycaną spotkaniem z młodą Giorgią. W jednej chwili, z dyskretną pomocą letniego deszczu, między mężczyzną a żywiołową trzydziestolatką rodzi się uczucie. Również w życiu Claudii w końcu nadchodzi punkt zwrotny. Z Niną znały się wcześniej, z uczelni. Różnią je pozycja społeczna, wiek i przekonanie, że atencja, którą się darzą, nigdy nie przerodzi się w miłość. Jednak teraz sprawy mają się zgoła inaczej. Czy w ramionach uwodzicielskiej dziewczyny Claudia odnajdzie miłość?
Francesca Comencini w filmie opowiada nam o różnych etapach miłości: przed, w trakcie i po. Pokazuje, że wszystko jest ze sobą splecione, że na pierwszy rzut oka nie jest łatwo zidentyfikować, w jakiej fazie jesteśmy.

Kobieca komedia, która analizuje niepewność, paranoję i nerwy czterdziestolatki.
Sentymentalna, a zarazem ironiczna opowieść o nieporadnej miłości, ale i o tym, jak kobiety radzą sobie z rozstaniem i z nowym początkiem, który po nim nadchodzi.

13.KTO URATUJE RÓŻE (WŁ.CHI SALVERÀ LE ROSE?)

Delikatna historia miłosna pomiędzy dwoma starszymi mężczyznami.
Tęczowa rodzina, która stara się rozwiązać nieporozumienia, zanim będzie za późno.
Film opowiada historię pary homoseksualnej i konflikcie między rodzicem a córką.
Koniec filmu bardzo trudny, co powoduje, że się zastanawiasz i dyskutujesz z przyjaciółmi.
Kto uratuje róże?
To hołd dla najwyższego uczucia — miłości, niezależnej od płci, roli i wieku.
Film nakręcony w przepięknej scenerii Alghero.

14.TERAPIA MAŁŻEŃSKA DLA KOCHANKÓW (WŁ.TERAPIA DI COPPIA PER AMANTI)



Viviana i Modesto uwięzieni w nieszczęśliwych małżeństwach muszą podjąć decyzję, która zadecyduje o ich przyszłości.
Rzucić się na głęboką wodę w pozamałżeńską relację i zaryzykować nowy rozdział życia, jak chciałaby intrygująca Viviana (Ambra Angiolini) czy iść za sugestią grubiańskiego Modesta (Pietro Sermonti) i kontynuować skomplikowaną podwójną egzystencję? 
Oboje są uwięzieni w nieszczęśliwych małżeństwach, nie wiedzą jak rozwiązać problem, którego stawką jest ich wspólna przyszłość.

15.ELLA I JOHN



Ella i John – francusko-włoski dramat filmowy z 2017 roku w reżyserii Paolo Virzìego, powstały na podstawie powieści Ella i John z 2009 roku autorstwa amerykańskiego pisarza Michaela Zadooriana. Główne role w filmie zagrali Donald Sutherland i Helen Mirren.
Leisure Seeker to pseudonim starego kampera, z którym Ella i John Spencer wybrali się na wakacje z dziećmi w latach siedemdziesiątych. Pewnego ranka w lecie, aby uciec przed przeznaczeniem opieki medycznej, która oddzieli ich na zawsze, para zaskoczy ich dorosłych dzieci, wybierając się kamperem starym szlakiem - Old Route na Key West. Ich podróż będzie pełna niespodzianek.
Najnowszy film Paolo Virzi mówi o starości, chorobie, utracie samowystarczalności i pokazuje to bez poddawania się żałosnej retoryce. 

Film intymny i szczery, z dwoma wspaniałymi aktorami.


Spodobał Ci się tekst? Teraz czas na Ciebie. Będzie mi miło, jeśli zostaniemy w kontakcie:
  • Odezwij się w komentarzu, dla Ciebie to chwila, dla mnie to bardzo ważna wskazówka.
  • Jeśli uważasz, że ten wpis jest wartościowy lub chciałbyś podzielić się z innymi czytelnikami – udostępnij mój post – oznacza to, że doceniasz moją pracę.
  • Bądźmy w kontakcie, polub mnie na Facebooku lub google+. Codziennie nowe zdjęcia, inspiracje, ciekawe informacje.
  • Dołącz do mojej grupy Włochy po mojemu.
Pozdrawiam 

Renata
Share:

2 komentarze

  1. Reniu super, dziękuję za polecenia, teraz na długie wieczory jak znalazłp

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga.

Kalejdoskop Renaty